Hırvatistan Zagreb Gezisi

22 Haziranda indik Zagreb‘e … 2 kafadar bisikletleri paketledik ve 3 ay planladığımız 11 günlük maceralı 400km’lik bisiklet turuna başladığımız ilk durak oldu…

Havanın harika olması indiğimiz gün Avustralya-Hırvatistan Dünya kupası grup maçının olması gerçekten gezinin anlamını ve önemini bizim için arttırdı denilebilir.

Konaklamamız Ravnice Hostel.. christian gerçekten komik bir çocuk ve buraya işleten hanım’ın oğlu. can ile yüzbin telefon görüşmesinin ardından “ooo turkler geldi ” diye karşıladı. Hostelde avustralyalı ve ABD’li çogunluk var. Havalimanından 30Kuna’ya yaklaşık 4 euroya Otobüs terminaline 30 dakikada bir shuttle var.

Sonra oradan Ravnice hostel’e 12-15 euro arasına gidebiliyorsunuz. Bisiklet ve malzemeler olmasaydı tramvay ile bedava yapacaktık ama olmadı. Tramvayda bilet kesen yok. Çünkü gittiğimiz gün national holiday 🙂

Uzun lafın kısası eşyaları hostele koyduğumuz gibi fırlıyoruz tramvaya Kameralar elde önce bir güzel caddeleri sokakları çekiyoruz. Karnımızı doyurup soluğu Zagreb meydanında alıyoruz. Eski binalar, klise çanları klasik bir doğu avrupa şehri havasında… Tabii ki durmayan vızır vızır tramvay…

Tüm Zagreb orada.. ama bizim gibi 73 milyon değilde 4.5 milyon olunca nüfus..hele hele Zagreb 770 bin olunca benim beklentilerimi karşılamıyor… ama görsel bir şölen var tabii.. ellerde biralar.. standlar kurulmuş. Hem içiyoruz hemde gözümüz gönlümüz şenleniyor güzel Hırvatistan sokaklarında 🙂 🙂

Maç istediğimiz tadı vermiyor. İlk golü atsak ve ben onu kameraya almayı son saniyede kaçırsamda.. Tezahüratlar bir anda kendinizi bağdat caddesi ya da taksimde kutlamalarda zannediyoruz. Sonu hüsran…

Ünlü Nicola Tesla caddesinin köşesinde barlara gitmek istiyoruz ama hem yorgunluk hemde morali bozulan hırvat gençlerinin mekanı terk etmesi bizi gece 2 gibi hostelimize dönmeye mecbur ediyor.