İtalya Roma – Italy Rome

Roma‘ya uçak bileti aldık. Sabah uçağıyla varıyoruz Roma’ya, otelimize yerleştikten sonra kendimizi sokağa atıyoruz. Gezilecek çok yer var listemizde, maalesef hava çok sıcak (her güzelin bir kusuru vardır).

Roma rüya gibi çok güzel, biz çok beğendik. Öğle yemeğimizi Obika isimli mozzarella barında yiyoruz. Detaylar Restoranlar bağlantısında (http://www.geziyorum.net/roma-restoranlar/)  Yemekten sonra otelimize dönüp sıcağı atlattıktan sonra, dışarı çıkacağız.

Listemizde Panteon var. Burası bir pagan tapınağı, imparator Hadrian milattan sonra 118-125 yy. arasında inşaa etti. Rönesans‘ın Rafael’i, iki tane İtalyan kralı Vittorio Emanuel ve oğlu Umberto burada yatıyor. Kubbesi için Avrupa’nın en geniş çaplı masonik kubbesi denmekte. Gerçekten çok etkileyici, gördükten sonra anlıyorsunuz ki Avrupa’nın diğer şehirlerinde Panteon‘a atıfta bulunarak yapılmış başka yapılar var.

Panteon Meydanı

Dışarı çıkınca kendimizi Roma’nın en güzel kahvesini yapan küçük bir kafede buluyoruz. Kafe Sant’Eustachio. Roma’ya yolunuz düşerse muhakkak burada bir kahve için, görüntüsü eski fakat tarifi saklı bir kahvesi varki, muhteşem.

Kahvelerimiz bittikten sonra adres Trevi çeşmesi ve İspanyol merdivenleri; bunlar olmazsa olmazları Roma’nın.

İspanyol Merdivenleri

Trevi Çeşmesi

Piazza di Spagna, Roma’nın en şık bölgesinden biri, karşısında güzel dükkanlar ve kafeler var. Bu kafelerden bir taneside Antico Caffe Greco ( 1760 ) 19. yüzyılda İngiliz şairlerle birlikte popularitesi artıyor. Detaylar için tıklayınız–> http://www.geziyorum.net/roma-restoranlar/ Buradan Roma’nın ”Fifth Avenue” olarak bilinen Via dei Condotti’ye doğru yürüyoruz, oradan da ver elini Santa Maria del Popolo.

Roma sanatı ve mimarisi için mükemmel derecede ve az bir örnek teşkil eden bir kilise burası. Erken rönesans ve barok döneminin ustalarının örneklerini görüyorsunuz.

Saat ilerliyor ama sıcaklık geçmiyor, akşam yemeği için otelimize dönmemiz gerek. Yemek için Trastevere bölgesinde Taverna Trilusa isimli bir restorana gideceğiz. Bu bölge Roma’nın bohem bölgesi, eski karakterinden çok fazla bir şey kaybetmemiş neşeli, akşamları cıvıl cıvıl muhteşem bir yer.

Gece hava biraz daha serinliyor, restoranımız çok romantik dişarıda bahçesinde asılı lambaların altında oturuyoruz.Gün dolu dolu ama yorucu geçti, yemekten sonra yürüyerek nehirin öteki tarafına dönüyoruz. Dediğim gibi Trastevere akşam gelinecek yer tıklım tıklım, enerji dolu;  biz çok sevdik. Sokak sanatçıları ise Roma’nın vazgeçilmezleri.

Sabahleyin erken kalktık güzel bir kahvaltı ve Galeri Borghese. Önceden rezervasyonumuz var, yoksa girmeniz mümkün değil. Avrupa’nın en küçük ama en güzel müzelerinden bir tanesi. Bernini’nin erken dönem heykellerinin evi. Borghese parkının içinde 17 yüzyıldan kalma güzel bir villa burası. Bernini, Caravaggio, Rafael ve Titian’ı görebilirsiniz içeride. Bu küçük müzeyi görmeden Roma’dan sakın ayrılmayın;  çok güzel bir park burası aynı zamanda.

Öğle yemeği için Cafe Gusto isimli modern bir yere geliyoruz. Yemekten sonra dondurma yemeğe. Roma’nın en güzel tarafı her yerde çeşme oluşu, sıcak basınca kafamızı altına sokuyoruz ve dondurmacılar. Evet İtalya’nın efsane dondurmacıları burada da var. Bir yandan serinleyip bir yandan geziyoruz.  Tüm restoranların detayları ve fotoğrafları için tıklayın–> http://www.geziyorum.net/roma-restoranlar/

Roma öyle bir şehirki her bir sokağı ayrı cezbediyor insanı. Yüksek hiç bir yapı yok, en azından biz görmedik, küçük bir açık hava müzesi gibi. Evler, sokaklar, özellikle akşam hava kararınca rüya gibi. İnsanlar vespalarının üstünde soksk sokak geziyor.

Colosseum ve Emperyal Fora, Forum gezilecek yerler arasında ve biz havaya aldırmadan hepsini görüyoruz. Geriye bir tek Vatikan kalıyor, onu da ertesi güne bırakmak istiyoruz.

Gün yine yorucu geçiyor, akşam yemeği için orjinal Alfredo restoranına rezervasyonumuz var. Yemekten sonra akşam yürüyüşümüzü yapıp uyumaya gidiyoruz,ertesi gün son günümüz erken kalkıp Vatikan’a gidicez.

Vatikan

Bugün en sıcak gün; 41 derece’de erkenden yola çıkıyoruz.Vatikan’a giderken üzerinize uzun kollu ve etekli kıyafetler giymeniz gerekli. St Peter Bazilikasına girmek için kuyrukta bekliyoruz.Vatika’nın duvarları arasında Bazilika, Sistine Şapel ve 10 tane küçük müze var. Yani bütün gününüzü buraya ayırmanız gerek. Bazilika’ya girmek için kuyruktayız,bir sürü güvenlik var en enteresanıda Vatikan’ın İsviçreli muhafızları var. En sonunda içerdeyiz. Kubbe Mikelanj’ın eseri. Nefesleri tutup geziyoruz, gerçektende dünyanın en küçük zengin ülkesi burası. Ne yazıkki Sistine Şapel’i göremiyoruz daha serin bir mevsimde ve vakit varken gelmeli, Roma’ya tekrar gelmek için neden yaratıyoruz.  Otelimize gitmeden önce Babington Gardens isimli kafede kahvemizi içip, İspanyol merdivenleri yakınında  son bir tur atıyoruz. Aklımızda eve dönüş, elimizde uçak biletleri, havaalanına gidiyoruz.

Vatikan hakkında detaylı yazı ve fotoğraflar için tıklayınız. –> http://www.geziyorum.net/vatikan/

Italya gezileriniz için bilgi alma adına İtalya Turları Sitesini ziyaret etmenizi tavsiye ederim.

Tags: İtalya GezisiItaly Trip, Roma İtalya, Roma Italy

Paylaş

“İtalya Roma – Italy Rome” üzerine 3 yorum

1. Merhaba,

O hafta bende Roma’daydım Via Del Corsa civarında konakladım.

Eğer bir daha oralara yolunuzu düşerse Life Ristoranta’de yemek yiyin derim muhtesem homs hotel’ın yanında

2. Benimde tavsiyem Trastevere bolgesinde “Le mani in Pasta” restauranti !! Inanilmaz bir lezzet sunacak size.. Roma’ya defalarda gitmek icin de yegane sebebiniz olacak 😉