La Granja

Kasım ayında yaptığımız İspanya tatilimizin ilk durağı La Granja de San Ildefonso. İspanya‘nın Kastilya Leon bölgesinde bulunan bu güzel kasabaya akşam saatlerinde vardık. Otelimiz Parador La Granja. Kaldığımız Parador yani otel 18. yüzyılda kral Carlos’un çocukları için yaptırdığı saray, tamamen barok stilde. Odaları geniş, her türlü spor aktivitesine sahip. İspanya‘da seyahat ederken Parador denen yerlerde konaklarsanız bilinki hepsinin tarihi geçmişi var, İspanyollar saraylarını, kiliselerini, manastırlarını Parador denen otellere çevirmişler. Haftasonu konaklaması, yaş grupları için özel fiatlandırma var, son derece akıllıca hem tarihi yerlerde kalıyor hem de iyi hizmet alıyorsunuz.

Hava kararmış olduğu için kasabaya şöyle bir göz atabildik. İlk izlenim iyiki de gelmişiz sabah olsada gündüz gözüyle görsek oldu. Güzel bir uyku, kahvaltıya iniş ardından kendimizi sokağa atış…

Evet burası Madrid‘de yaşayan insanların haftasonu dinlenmek , temiz havayı ciğerlerine çekmek, ata binmek, tablo misali ağaçların altında yürüyüş yapmak için geldikleri bir yer.

Kasaba ormanlarla çevrili, inanılmaz güzellikte. Sarının, kahvenin ve yeşilin bütün tonlarını bir arada görmek mümkün. Ağaçlar metrelerce uzunlukta kendimizi bambaşka bir dünyada hissediyoruz.

Söylenenlere göre burası önceleri Kastilya krallarının avlanmaya geldikleri yermiş. Kastilya kralı Henry ilk av evini ve onunla beraber aziz İldefonso’ya dedike ettiği türbeyi yaptırıyor ve kasaba da ismini bu aziz den alıyor. 1719 yılında bölge kral Philip tarafından satın alınıyor ve Versailles model alınarak buraya yazlık saray inşaa ettirmeye başlanıyor.

Biz de gittik gördük sarayın çevresinde ve bahçesinde dolaştık. Bahçeler 18 yüzyıl Avrupa’sından örnek, dağlardan doğal yolla gelen suyu bahçe sulanması ve görsel şöleni için kullanılmış. Bahçede 26 adet çeşme bulunuyor, hepsi ayrı temaya sahip Yunan mitolojisi gibi. Anlatılarak bitmez güzellikte yani.

Kasaba dağın etekleri altında ormanlarla çevrili ayrıca Segovia‘dan da sadece 11km uzaklıkta, oradan da ayrıca bahsedeceğiz.

Tags: İspanya Gezisi, La Granja Gezisi, La Granja de San Ildefonso

Paylaş

“La Granja” üzerine bir yorum

1. ben de bu paylaşımı bekliyordum 🙂 ve el hamranın da tabi bekleyişindeyiz.