Geyik Koşusu I – Geyik Run I

2011 yılında İstanbul Belgrad Ormanları’nda iki yeni patika koşu yarışı sizi bekliyor: Geyik Koşuları. Adının ormanın doğal sakinlerinden alan bu koşular ile ormanın içinde keşfe çıkmaya hazır mısınız? Sadece doğal güzellikleri değil sınırlarınızı da keşfedeceksiniz…

Two trail runs in Belgrad Forest in 2011 are waiting for you: Geyik Runs. This race which is named after the hosts of the forest and are you ready to discover with it? Not only the natural beauties but also will you discover your own borders…

Tarihler  – Dates
16 Ocak 2011 Geyik Koşusu I 14k / 4k – 16 January 2011 Geyik Run I 14k / 4k
20 Mart 2011 Geyik Koşusu II 14k / 4k – 20 March 2011 Geyik Run II 14k / 4k

Patika Koşusu Nedir? – What is the Trail Run?
Patika koşusu, yol koşusundan farklı bir koşu çeşididir. Genellikle orman içinde dar patikalarda gerçekleştirilir. Yaygın olarak dağlar, çöller, tepeler, orman ve dar geçişlerin olduğu engebeli orman arazileri kullanılır. Ülkemizde dağ koşusu da denen yol dışı koşuların bir türüdür.

Trail run is different type from track running. It is generally hosted in forest in narrow trails. Deserts, mountains, hills, forests or the lands that have rougness are also used for this type of run.

Patika koşusunun birçok farklı mesafede uygulanmaktadır:

Trail run is applied in lots of different distances:

Kısa parkurlar, ultra maratonlar, bir haftalık trekkingleri kısaltan gezi parkurları. Dünyada gittikçe artan sayıda insan günlük antrenman veya egzersiz olarak patika koşusunu tercih etmektedir. Eklemlerinizi koruyan bir zeminde, temiz hava ve doğanın eşsiz renkleri ile beraber koşmak size sıradan egzersizden çok daha fazlasını sunar.

Short tracks, ultra-marathons, the tracks that shorten the one-week trekking. It is getting chosen as a daily exercise by people today. It presents you more than a regular exercise with its fresh air and the amazing colors of nature.

Parkur – Track

Daha Fazla bilgi için lütfen yarış organizasyonu sayfasını ziyaret ediniz.

For further information please visit the page of race organization.

Tags:Belgrad Ormanları, Patika Koşusu, Geyik Koşuları

Kurabiye 2010

Kurabiye Macera yarışı 2010 versiyonunda 94 kişi yarıştı. 4 parkur’da yapılan yarışın tüm detaylarına aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Ben ve takım arkadaşım Ülgen Kılıç ile daha önce bir 3.’lük (Ahmet Şahinöz ile Zıkkım ekibi olarak 2008’de) ve bir 4.’lük ( Gökben Utkun ile 2009) almıştım. Bu seferde 5.’lik (24 takım arasında) alarak yarışı başarı ile tamamladık.

Aşağıda hikayesini anlattığımız fotoğrafların bazılarını Ayşin Özer Başkır, Ulaş Önol, Caner Odabaşoğlu ve www.fotohasan.net‘ten (Teşekkürler Hasan Abi) paylaştığı ve yayınladığı fotoğraflardan aldım; şimdiden çok teşekkürler.

Yarış öncesinde haritamızı kestik, yapıştırdık ve üzerinde çalışmalarımızı gerçekleştirdik.

Yarışın detaylı anlatımını takım arkadaşım Ülgen Kılıç dile getirdi. Aşağıda Ülgen’in anlatımı ile yarışın özeti:

Start noktasında Caner ondan geriye doğru sayarken bir de baktım bir şey eksik, Emre yoktu sağa bakın sola bakın derken Caner bir dediği anda Emreyi gördüm ve koşmaya başladık.

İlk hedef yarışa katılan bütün yarışmacıların gitmesi gereken bir nokta idi ve biz yaklaşık 2 km lik bir koşunun ardından hedefe ulaştık ancak hedefin etrafında 5 dk kadar hedefi aradıktan sonra zımbayı basabildik.

2 hedefe 4 km vardı. Bunun 3.5 km sini koşarak gittik ve 2 hedefi küçük navigasyon tereddütleriyle de olsa almayı başardık 107 ve 108 no’lu (aldığımız sıraya göre 2 ve3)  hedefler 15 puanlıktı ve bir hafta önce Emreyle koştuğumuz rotanın bir kısmını içeriyordu. 108 nolu hedefede aynı koşu temposuyla 2,5 km gittik devam ederek yarışın başında hazır yorulmamışken gidebildiğimiz kadar çok mesafe gitmeyi amacımızı gerçekleştirdik.

102 nolu hedef heyecan ve kafa karışıklılığının verdiği kararsızlıkla her hafta koşarken gördüğüm ve bildiğim göleti bulmaya çalışmayarak önümüzdeki 3 takımın aradığı yerde aradık ve biz hala orda ararken o 3 takım yaptıkları hatanın farkına vararak 102 nolu hedefi de almayı başardılar. Bu noktada komik bir video çektik. Bu Video yaklaşık 5 dk sürüyor ve özellikle hafif malzeme kullanımı ve bunları kullanmayan”bazı” arkadaşlarımıza kinayeler içeriyor 🙂

Ancak bu hedeften sonra aramızda en fazla 10 dk vardı ve önümüzdeki takımların hata yapıp bu farkı kapatmamızı sağlamalarını bekliyorduk ancak 4 km koşup Kirazlıbente geldiğimizde o hatayı biz yaparak aramızdaki farkın daha çok açılmasına neden olduk. Yanlış bir yola dönüp 800 m kadar içeri girdikten sonra hatamızı anlayıp Kirazlıbente kano noktasına doğru koşmaya başladık kano noktasına gelip kanoları indir çıkar yaptıktan sonra üşümüş ancak 10 dk da olsa ayaklarımız dinlenmişti.

Bu noktaya kadar 85 puanımız olmuştu.103 nolu noktaya 1,5 km lik bir koşunun ardından girceğimiz girintiyi doğru bir şekilde bulup geniş ve dik bir yarığın içinden 40 metre kadar yukarı tırmanarak 103 nolu hedefi de aldık. 112. (7.) noktaya arkamızdan gelen 1 takımında bizi geçmesini kaldıramayacağımız için 1,5 km balçık içinde koşarak ilerledik 15 metrelik dik bir yokuşu da çıktıktan sonra 112. hedefi arkamızdaki takımdan önce aldık ve burada bir taktik hatası yaptık.

Aslında bu hatayı bilinçli olarak yaptık.  Almak zorunda olduğumuz son iki hedef kalmıştı ve biz bu hakkımız  15 puanlık iki hedef yerine 10 puanlık olanlara gitmekte kullandık ve arkamızdaki takımdan ayrılarak  ayrı yönlere doğru yola koyulduk. 116 nolu hedefe 3 km lik yine yarısı balçıkla kaplı zorlu bir yoldan gittik, bu yol üzerinde Petek ve Matt’i gördük.

Onları arkamızda bırakarak koşmaya devam, koş koş koş116’yı aldık ve yola çıkmak için kullandığımız girintiyi tırmanırken bir video çektik. Yola çıktıktan sonra 750 m lik bir koşuyla alabileceğimiz son hedef olan 109 u orman yangın gözetleme kulesinin tepesine konmuştu. Müthiş bir manzara inanılmaz soğuk rüzgar esiyor.

Artık yarışı bitirdik son 3,5km Emrenin verdiği gazla koşmaya çalışıyoruz son gücümüzle. Finiş noktasına geldik ve kayıt masasına gidip kartımızı teslim ettik. Tam giriş süremiz 14:58 idi. Aslında 1 saatimiz daha vardı ancak yarışı keyfli bitirmek için kendimizi zorlamadık ve diğer 15 puanlık 2 noktaya gitmedik.

Yarış sonrası Macera Akademisi yöneticilerinden Ayşin Özer Başkır’a pozumuzu vermeyi ihmal etmedik. Daha sonra acaip şekillerdeki, esneme, ve rahatlama hareketlerimize başladık 🙂

En keyifli zaman temizlenip, kıyafetlerimizi değiştirip, bu yarışta olan dostlar, yarışmayan ama destekleyenler ile Aktif Pedal ile Sıcak Şarap, Sucuk mangal keyfi, Red-Bull ile müzik ve partileme, olduğun yerde zıplayarak ısınma ve Caner’i ve Tatiana’yı dinyerek sonuçları öğrenme idi 🙂

Sonuçlara gelince 130 puanla ilk3’ten 10 puan eksik olarak 5. olduk. Önce boynumuza 4.’lük madalyasını taktık, sonra ise bu değişti 🙂

Bu tarz aksaklıkların inanılmaz normal karşılanması gerekiyor. Tam 100 adet buruşmuş, ıslak kağıt gecenin köründe organizasyona teslim ediliyor ve buna rağmen Macera Akademisinin “epik” bir yarışa doğru gittiğini, her zaman katılanlarının sayısının arttığını ve harika bir organizasyona yokluklar içerisinden sıyrılarak imza attığını belirtmek istiyorum.

Bu tarz yarışları bugüne kadar en kaliteli ve en güzel şekilde düzenleyen ekibe tekrar tekrar teşekkür ederim. Harika bir pazar geçirdik sayenizde…

Not: Dondurmaya batırılmadan ve yenmeden 5 dk önce 5.’lik madalyası 🙂

DASK ADAM 2010 Yarış Raporu- Race Report

DASK Anadolu Dağ Maratonunun 2010 yılında düzenlenen 11.sine bu sene Macera Akademisi kurucusu Caner Odabaşoğlu ile katıldık. Harika bir havada, gene her zamanki organizasyon mükemmeliğinde geçen yarışta çok eğlendik, biraz acı çektik, yorulduk, pes etmedik ve toplam 2 günde 21 saat civarı yol yaparak uzun parkurda bitiş çizgisine gelmeyi başardık. Okumaya devam et DASK ADAM 2010 Yarış Raporu- Race Report

Şehir Macerası 2010

3 Nisan akşamı,

Sen ve takım arkadaşın, Beyoğlu ve çevresinde, Dağdan inmiş Keçi’nin peşinde, İpuçları ve haritayla yön bularak, Yürüyerek, koşarak, tırmanarak, merdiven inerek-çıkarak, akbil ve jeton kullanarak, Hayal gücünü ve aklını pusula yapıp, Okumaya devam et Şehir Macerası 2010

Kurabiye Yarışı 2009 Raporu – Cookie Race 2009 Report

Bir yarış daha geride kaldı. Harita hataları, stratejik hatalar, hep çıkartılan dersler ama gene keyifli arkadaşlarla geçirilen güneşli, çamurlu ve mükemmel gün… Okumaya devam et Kurabiye Yarışı 2009 Raporu – Cookie Race 2009 Report

Kurabiye Yarışı 2009 – Cookie Race 2009

Bir yarış daha başlıyor. Bu sefer takım arkadaşım aynı zamanda iş arkadaşım Gökben Utkun. Zıkkım 1 isimli takımız ikiye bölünüp çiftler kategorisine girmemiz ile oluşturduğumuz 2 takım’dan biri. Diğerinde ise Ahmet ve Muna var. Orta parkur’da mücadelemizi vereceğiz. Yarış hakkında bilgiler aşağıda… Okumaya devam et Kurabiye Yarışı 2009 – Cookie Race 2009

Belgrad Ormanı Antreman – Training in the Belgrade Forest

Hafta sonu pazar sabah 6’da kalkış. 7:15’te ekip ile Bostancı’da buluşma ve Ormanda 4 saat 25KM pedallama. Macera Akademisinin Kurabiye Yarışına bu sefer ikiye bölümüp ZIKKIM 1 ve ZIKKIM 2 olarak Mix kategoride 2 hanım arkadaşımızı yanımıza alarak giriyoruz. Gökben şirketten arkadaşım ve Muna ise Adım Adım ekibinden. Efsane ekip arkadaşım Ahmet’te katıldı bizlere… Okumaya devam et Belgrad Ormanı Antreman – Training in the Belgrade Forest