İtalya Citta della Pieve

Evet İtalya gezimizin yazılarına başlıyorum. 10 günlük seyahat boyunca aslında gezimizin rotasını tam anlamıyla çizdiğimde ilk gezdiğim şehir Citta della Pieve değil. Öncelikle gezimiz Alitalia’nın yaz aylarındaki olağanüstü promosyonu sayesinde Roma’ya bir cumartesi günü sabah erkenden inerek başladı. Roma’nın sıcağı ve 2 euro için kavga eden taksici ile 4 kişi boğuşup otelimize vardık ve dinlenip kendimizi öğlen sokaklara attık. Pazar öğlene kadar Roma’da gezdik. Bunların detaylarını ilerideki yazılarımda anlatacağım. Daha sonra kiraladığımız küçük kırmızı Fiat 500’ümüzü alarak ana konaklama alanımız olan Fabro Scalo (Umbria Bölgesi) şehrinin 10km dışındaki at çiftliği olan La Casella’ya yerleştik. Burası ana lokasyonumuz haline geldi ve hergün 250-300km yaparak Umbria ve Toscana bölgesindeki 14 şehri gezdik. bu şehirlerden bir tanesi de Citta Della Pieve idi.

CITTE-DELLA-PIEVE (2)

Bu şehir Umbria ve Toscana bölgesinde tarihi Etrüslerden kalma bir şehir. Kilise’nin boyundurluğu altında uzun yıllar yönetilmiş. Şehir surlarla çevrili ve inanılmaz dar sokaklar ile birbirine bağlı. Duvarlar 1300 yılından kalma. Hatta aşağıda fotoğrafını görebileceğiniz İtalya’nın en dar resmi sokağı da bu şehrin içinde; ismi Via Baciadonne ! Kendimizin fotoğrafını çekmek için öğle saatinde kimse olmadığından bir su borusuna fotoğraf makinemi asıyorum ve o şekilde fotoğrafımızı çekiyorum. 🙂

CITTE-DELLA-PIEVE (13) CITTE-DELLA-PIEVE (12) CITTE-DELLA-PIEVE (14)
CITTE-DELLA-PIEVE (15)

Şehir merkezi çok sakin. Küçük turistik dükkanlar, cafeler dışında şehrin yaşlılarının oturduğu küçük gölgelikalanlarda bağıran çağıran yaşlı italyan amcaları izlemek çok keyifli. Her şehrin ve bölgenin kendine ait bayrakları var. Bunları her ayrı yazımda diğer bölgelerde de göreceksiniz. Hatta kendime Siena’nın bir bölgesinin çok komik bir bayrağını almayı ihmal etmedim. Sabah güzel bir tost yedikten sonra şehirde yaklaşık 1.5 saatlik bir gezinti yapıyoruz. Şehre araba ile girmeyip sur dışında arabamızı bırakıyoruz.

CITTE-DELLA-PIEVE (1) CITTE-DELLA-PIEVE (4) CITTE-DELLA-PIEVE (6)
CITTE-DELLA-PIEVE (5)

Del Pubblico kulesi,  ve S.Francesco kilisesini görmenizi tavsie ederim. Bunlar diğer şehirlerde göreceğimizden görkemli kiliseler olmasa da gerçekten eski. Deri ve deri aksesuar üretimi bu bölgelerde oldukça yoğun. Güzel bir fonksiyonel çantayı alıp Sedef’in boynuna asıyoruz. Böylelikle tüm tatil boyunca büyük birçanta taşımaktanda kurtuluyor.

CITTE-DELLA-PIEVE (7)

CITTE-DELLA-PIEVE (11) CITTE-DELLA-PIEVE (8) CITTE-DELLA-PIEVE (9)

Dar sokaklar bu şehirde büyüleyici. Gerçekten insanın koşarak kaçması ve saklambaç oynayası geliyor. Ben gece burda oryantiring yapılsa nasıl olur diyorum kendi kendime… Ya da saklanıp Sedef’i mi korkutsam gibi aklıma bin bir numara geliyor. Her dokunduğunuz taşın 1300 yıllarından kalmasının verdiği enteresan bir duygu bu.  Umbria bölgesine giderseniz 1-2 saatliğine olsa bile imkanınız olduğunda uğramanız gerektiğini düşündüğüm, tüm rehber kitaplarda da bahsedilen bu şehri şiddetle tavsiye ederim.

CITTE-DELLA-PIEVE (16)

Faydalı Bağlantılar

Haritada görmek için haritaya tıklayınız

Citta_della_pieve_map

Salomon Triton Adalar Macera Yarış Raporu

Bir macera yarışı daha geride kaldı. Hikayesi ise burada… Dün sabah saat 7’de kalktım. Hazırlıklarımı geceden tamamlamıştım. Özellikle çantam hafif olsun diye yaptığım çalışmalar kısmen sonuç verdi. Ancak bu yarıştada gündüz olmasına rağmen kafa feneri, 3 jel, 3 enerji barı artarak geri geldi. Ekstradan aldığım kıyafetleri ise çok ıslandığımdan dolayı yanıma aldığım için kendime teşekkür ediyorum…

BurgazAdada Koşarken

Yarış alanı Yolda Başlangıç

Sabah 8:50’de Bostancı’daki mavimarmara

iskelesinde buluştuk. Buraya Ali Rıza Bilal ve Faruk Kar ekibinden oluşan Team Touareg Türk 1 takımı’da geldi. 30 dakikalık bir yolculuktan sonra ada meydanındaki Salomon bayraklarını gördük ve yerleşme hazırlıklarına başladık. Bilmeyenler içn belirteyim; yarış öncesi çantalar hazırlanır, eşyalar yerleştirilir, esneme ısınma hareketleri yapılır. Sonra yarış brifing’i gelir. Bu brifing’de haritanın tanımı, ölçeği, ne gibi şeylere dikkat edileceği belirtilir. Bunu Triton organizasyon’dan Barış güzelce belirtti. Yarışa bir çok sıkı takım katılmıştı. Bunlar Scott Türkiye, 4G Adventure Team, Team Touareg Turk1 ve 2 isimli takımları ve tabiiki yarışların vazgeçilmesi Team Zıkkım’ı sayabilirim.

salomon-banner

Hazırlık aşaması
Hazırlık aşamasında Ahmet Şahinöz… Yarış başladıktan sonra bisiklet ile 2 noktayı eksiksiz aldık. 2. nokta bize 10dk kaybettirdi.
Daha sonra 3-4-5. noktaları sırasıyla hızlıca aldık. 6.noktada bisikletleri bıraktık. 7. noktada 5 dk daha kaybettik. Daha sonra 9. noktada 10 dakika kaybetmemiz bize toplamda 1. ekip ile aramızda 35-40dk fark oluştu. Bu moralimizi bozmadı. Her yarışta biliyoruz ki ilerideki etaplar, dayanıklılık ve Kano’daki başarımız ile mevcutta bulunduğumuz 12.liğimizi aşağıya çekebilirdi.

Kınalı Ada Manzaralı Koşu Etabı

İp etabında bacaklarımıza giren yokuş kramplarını dinlenerek çıkardık. Daha sonra bisikletletimizi alıp kano etabına eriştiğimizde 1 saatlik fark olduğunu gördük.Kano etabında bağıra çağıra, ritm tutarak muhteşem tempo ile önümüzdeki 1 takımı geçtik. Herkesin zamankaybettiği heybeliada körfezinde hakemi zodiac botunda bulup kontrol kartımızı imzalattık.

Link: Daha sonra Burgazadaya vardık ve burada çok hızlı ve düzgün hareket edip 3 noktayı da alıp (18numaralı noktayı bulan tek takım 🙂 ) kanomuza geri döndük. Normalde Heybeliada da bulunan 4 bisiklet noktasını almamız gerekirken patlayan hava yüzünden deniz kabardı ve bu etap iptal edildi. Bizde direk burgaz adadan büyük adaya kano ile geçtik . Bu süre tam 1 saat 12 dk idi. Halen sırt kaslarım ağrımakta. Kanoya doyduk diyebilirim. Kınalı Manzara

Organizasyon sonunda tüm takımlar içinde7. Çift erkekler içinde 5. olduk. Bir çok takımı kano etabında geçtik ama ilk başlardaki hatalarımızın ceremesini çektik. Her zaman spor için yarışmanın en iyisi olduğunu düşünüyorum. Hırs yapmadan keyfine varmanın. Zıkkım olarak mottomuz hep bu olacak. Organizasyon sonunda Salomon Türkiye ekibi güzel hediyeler ile ilk üçü ödüllendirdi. Yarışta Salomon ürünlerinin  kullanımı çok revaçta idi. Her yarışmacı da vardı desem yalan olmaz. En çok kullanılan ürünler spesifik Trail Running ve Macera yarışı ayakkabıları idi. Team Touareg Ekipleri Salomon sponsorluğunda yarıştıklarından dolayı tüm güzel ekipmanları kendilerinde görebilmekteydiniz. Ben de bir Salomon fanatiği olarak yarış sırasında kullandığım ekipmanları sizlere kısaca anlatmak istiyorum. Aşağıdaki resimde göreceğiniz üzere;  Salomon XT Wings Ayakkabı, Salomon Raid Devil s-Lab 25 Sırt Çantası, Salomon Güneş Şapkası, Salomon EXO CALF II ve Salomon EXO T-Shirt.  Bu ürünlerin ürün testlerini çok yakın zamanda sizler ile paylaşıyor olacağım.