Milos

Bu yaz çok uzun süredir istediğimiz Yunan adaları turunun ilk ayağını gerçekleştirdik. Amacımız tur teknesi, cruise ya da popüler adalar olan Mikonos, Santorini gibi yerleri görmek değildi. Yunanlıların en çok sevdiği ve gittiği adaları seçerek ilerlemek istedik. Her sene imkanımız dahilinde 2-3 ada gezerek tümüne gitmek amacımız. Bu seferki turumuza bir çift arkadaşımız ile çıktık ve keyifle dolaştık. Rotamız Atina üzerinden Milos, Serifos ve Sifnos adalarını içeren Kiklad (Cyclades) Takım adalarının ilk aşaması idi.

Milos (18)

İki çift olunca çok güzel planlama yaptık. Bir çift restoranlar ve adada gezilecek yerlere odaklandı. Diğerleri ilk ada ve Atina’daki organizasyonu üstlendi. Arkadaşlarımız Naci ve Arzu’nun yakın tanıdıklarının Yunanistan’da yaşaması ile tur proğramımız konusunda gayet güzel bilgilere sahip olduk.

cylades

Kabaca planımız şu şekilde idi. THY uçağı ile Atina’ya uçtuk. Akşam vardık ve Atina’da güzel bir klüpte akşam eğlendik. Sabah uykusuz bir biçimde önceden almış olduğumuz Feribot biletleri ile Milos’a 2.5 saatlik bir feribot yolculuğu yaptık. Daha sonraki adalar Serifos ve Sifnos’u ayrıca yazacağımızdan çok detaylı anlatmıyoruz. Ancak toplam 3 ada ve 1 gecesi Atinada olmak üzere yedi gece geçirdik. Tadı damağımızda kaldı diyebilirim.

Milos (28)

Öncelikle vizeniz var ise Yunanistanda gezmek son derece rahat. Uçaklar dolu, tıklım tıkış ve aslında bilmedğiniz kadar çok yerli ve yabancı Atina’ya uçuyor. Havalimanından ulaşım kolay. Servisler ya da bizim gibi kalablık iseniz taksiler çok akıllıca. Ekonomik krizin etkileri her yerde göze çarpıyor. Taksi şöförleri ile yaptığımız sohbetlerde bunu detaylıca gördük. Dil bilmeden gitmek sorun olabilir. İngilizceniz iyi ise herşey çok kolay. Yunanistan bir turizm ülkesi ve bu onlar için çok önemli bir sektör.

Milos (15)

Feribotu bulmamız kolay olmuyor. Pire limanı çok kalabalık ve Cumartesi sabahı onlarca feribot var. Biletlerimizi internetten aldık ve bunları limandaki ofisten pasaport göstererek alıyoruz. Çok organize ve sorun olmuyor. Erken aldığımızdan bilet fiyatları son derece ucuz. Toplam 450 Euro ile 4 kişi 4 sefer feribota bindik. Bunların 2 tanesi 3 er saat. Biri 1.5 saat diğeri ise 25 dakika idi.  Atina hareket ve dönüş ile kişi başı 3 adayı gezmenin maliyeti 113 euro.

Milos (20)

Bazılarımız Feribot’ta uyuyor. Ben uyumuyor biraz Milos hakkında okumaya çalışıyorum. Yorgunum ama denizi izlemek keyifli. Yunanistan’ın en önemli iç turizm adalarından biri Milos. Volkanik bir ada. Girit denizi denen Girit ile Atina arasında kalıyor. Buradaki yukarıdaki harita gördüğünüz ada takımlarına Cyclades adı veriliyor.

Milos (24)

Antik Yunan Sanatı’nın en ünlü heykellerinden biri olan Venüs ile ilgili ilk bilgiler burada bulunmuş. Milos’un iki önemli özelliği korunmuş köyleri ve plajları. Buradaki Mimarı beyaz Kiklad evlerinde göze çarpıyor.

Adada’da tam 70’den fazla plaj var. En uzunu Hivadolimni 1 km uzunluğunda. Bunlar şu şekilde sıralanıyor:

• Kuzey: Sarakino, Papafragas, Kapros, Pachena, Alogomantra, Konstantinos, Mitakas, Mantrakia, Firopotamos, Nerodafni, Lakida, Plathiena, Fourkovouni, Areti, Pollonia, Gourado ve Filakopi.
  • Güney: Firiplaka, Paliochori, Provatas, Tsigrado, Agia Kyriaki, Psaravolada, Kleftiko, Gerontas, Gerakas, Agios Sostis, Mouchlioti, Katergo, Spathi, Firligos, Pialothiafes, Kalamos, Krotiraki, Psathi, Svoronou ve Sakelari.
  • Batı: Agios Ioannis, Cave of Sikia, Agathia, Triades ve Ammoudaraki.
  • Doğu: Voudia, Thalassa, Paliorema, Tria Pagidia and Thiafes.
  • Liman Yakınında: Hivadolimni, Lagada, Papikinou, Fatourena, Klima, Skinopi ve Patrikia.

Milos (9)

Yukarıda Kırmızı olan plajlara gittik. Friplaka plajına ise rahatlığından dolayı iki defa gittik.

Otelimiz Merkezde. Önceden ayırttığımız günlüğü 25 Euro gibi bir fiyat olan aracımızı alıyoruz. Ufak ama zaten fazlasına gerek yok. İlk hedef ilk plaj Paliohori. Burası 2-3 küçük işletmenin olduğu bir yer.

Milos (1)
Milos (2)

Hepimiz açız ve Sirocco isimli restoranın önündeki plaja kendimizi atıyoruz. Deniz muhteşem. Açlık çabuk geliyor ve hemen leziz yemeklerin tadına bakmaya başlıyoruz.

Milos (3)

Yunanistan’da yemek yerken en önemli farklılıklardan biri fiyatlar Euro olmasına rağmen çok ucuz. Eğer aşırı aç değilseniz emin olun 5 Eurulok dev bir peynirli salata ile doyabilirsiniz. Biz yemek öncesi Fava, Domates kızartma ve Feta içeren yani bizim beyaz peynirli salata alıyoruz.

Milos (4)

Fava ılık geliyor. Yemek olarak Volkanik olan adada ısınan taş kuyu kebabı, altta görülen dev tavuk şiş (Chicken Souvlaki) ve Kılıç balığı alıyoruz. İçecek olarak kimi zaman Kola, su ya da kimi zaman ise yerel içki olan Ouzo tercih ediliyor.

Milos (5)

Buradan ayrılıyoruz ve adanın güneyinde sola soğru ilerliyoruz. Tsigrado plajı iple inilen harika bir plaj. Kaygan ve dar bir aralık olduğundan hanımları riske etmiyoruz ama aklım kalıyor.

Milos (7)

Hava çok sıcak ve Firiplaka plajı çok yakın hemen oraya gidiyoruz. Bu plajda şezlonglar var. Yunanistan’da neredeyse 3 ada ve onlarca plaj dolaştık ve sadece 3 defa çezlong ücreti ödedik. O da kişi başı 5 Euro idi. Çeşmeye uzun süre neden uğramayacağımızın kanıtlarından biri.

Milos (6)

Milos belediyesine Antimilos ve Akradies isimli küçük adalarda bağlı. Toplam oturan sayısı 5.000. Yazın daha kalablık oluyor. Adaların toplam alanı ise 160 kilometre kare.  Afrodit heykeli Louvre Müzesinde, Yunan tanrısı Asclepius heykeli ise British Museum’da, Poseidon heykeli ise Atina’da sergileniyor.

Milos (8)

Burada uzun süre yüzüyor ve dinleniyoruz. Burada yemek yenebiliyor. Tuvalet bu plajlarda yok. Duş’da keza Yunan plajlarında eğer özel değilse kesinlikle bulunmuyor.

Milos (10)

Akşam yemek için eski şehre doğru yukarı çıkıyoruz. Buranın ismi Plaka ve limanda araba ile 5 dk mesafede. Arabayı bırakıyoruz ve servis ile çıkıyoruz şehre. Servis ücretsiz. Dönüşte ise yürüyerek iniyoruz. Burada büyük manastırın orda güneşin batışı muhteşem,kaçırmayın derim.

Milos (11)

Plaka’da seçtiğimiz ve önerilen restoran Archantoula. Daracık sokaklarda bir çok restoran var. Burası bir aile işletmesi gibi. Enginar, Kalamar, Karides, meze ve balık söylüyoruz. Aman bizim gibi hepsini aynı anda sylemeyin bir an evvel yemeniz ve başkalarına masanızı satmak için hızlı servis yapıyorlar. Malum kriz… Yemekler muazzam. Ortam şahane. Etrafta ada kedileri. Yunan müzikleri ile sohbete sohbet katıyoruz.

Milos (12)

Enginar burada ılık geliyor. Çok keyifli ve öneririm. Yemek sonrasında Palios isimli pastaneye gidiyoruz. Tatlılar görünüşte güzel ama Türk talıları ile karşılaştırmayın. Karpuzlu kekleri Karpuzaki ise çok beğenmiyoruz.

Milos (13)

Yunanistan’da her zaman deniz ürünleri, beyaz peynirli salata ve mezeleri deneyin. Ama tatlı konusunda çok önerdiğimiz bir şey yok. Çay kaşığında mastika sakızı ve bir küçük bardak su içinde geliyor. En keyiflisi o. Sokaklarda geziyoruz ve fotoğraf çekiyoruz. El yapımı mum yapan bir atölye’den mum ve buzdolabı için magnet alıyoruz. Limana iniyoruz. Arkadaşlarımız odalarına çekiliyor. Biz ise limandaki Angelki dondurmacısından dondurma alıyoruz.

Milos (14)
Milos (16)

İkinci gün sabah güzel kahvaltı limanda. Burada soğuk kahve Frappe ve yumurtalı omletler favorimiz. Kruvasan’larda fena değil. Ama Frappe sanırım hiç bu kadar içtiğimizi hatırlamıyorum. Süper keyifli.

Hedef Sarakino plajı. Volkanik adanın ay yüzeyi gibi olan bu plajdaki su rengi ve sıcaklığı rüya gibi. Tertemiz ve altı tamamen kireçli kum. Dolayısı ile son derece sığ ve keyifli. Bu plaj tamamen doğal ve etrafta portatif soğuk içecek satan bir klübe dışında hiç bir şey yok. Buraya yakın bizim gidemediğimiz ve sadece bot ile ulaşılan Kleftiko’da önerilen yerler arasında.

Milos (17)

Biz bu tatilde deniz, kum, güneş ve yemek odaklı olduğumuzdan müze gezmedik. Ancak madencilik, deniz ve Arkeoloji müzelerini gezebilirsiniz. Madencilik müzesi önemli.Denizcilik ve deniz ticaretinde önemli bir tarihi yeri olan ada da ayrıca Paskalya bayramları da çok eğlenceli etkinlikler ile kutlanıyor. Her sene Ağustos 31’de ise şehirde dev ateş yakılıyor ve gene eğlenceler düzenleniyor.

Milos (19)

Burada çok fazla kalmıyoruz. Öğlen yemeği için Pollonia’da ARMENAKI restorana geçiyoruz. Burada deniz restoran’ın önünde ve muazzam. Serin ve hafif dalgalı. Çok keyif alıyoruz. Sonra restoranda harika bir yemek yiyoruz.

Milos (21)

Milos (22)

Bundan sonra kararımız ilk gün gittiğimiz plaja geri dönmek.Firiplaka ‘da uzun süre kalarak plajı neredeyse biz kapatıyoruz. Yüzüyoruz, yürüyüş yapıyoruz…

Milos (23)

Döndükten sonra odalarda kısaca kalıp hemen günün son gecesini Oxamos isimli restoranda geçirmeye karar veriyoruz. Rezervasyona hiç bir zaman adalarda ihtiyaç duymayacağınızı düşünmeyin. Biz hep yaptık, tek yapmadığımız bu restoran’da ise ayakta bir süre bekledik

Milos (25)

Bahçe içinde harika bir restoran. Ev ve lokal yemekler. Muhteşem mezeler… Bu restoran Milos’ta kesinlikle birşeyler yemeden gelinmemesi gereken yegane yer. Limana çok yakın ama yürüme ile yorulabilirsiniz. Topuklu üle yürümek hanımlar için zor olabilir. Gece dönerken de yol çok ışıklı değil. Araba ile giderseniz arkasında park var.

Milos (26)

Buraya özgü keçi peyniri harika. Krema gibi ve sıcak eklemk ile geliyor. Ben çok enteresan ismi olan lokal  bir kola içtim çok beğendim. Kuzu, Tavuk ve balık ile devam ediyoruz. Patates kızarmaları ve Fava’sı muhteşem.

Milos (27)

Milos’ta biz tam iki gece ve iki gün kaldık. Yetti ama bir günümüz daha olsa bot ile tur yapmak isterdik. Buradan sonra Serifos isimli adaya sabah 10 Feribotu ile geçtik. O hikayemizde gene sayfalarımızda…

Gidilecek Restoranlar

• Plaka’da ARCHONTOULA
  • Adamas’da OXAMOS, Alevromilos,Akrogiali
  • Trypiti’de Ergina
  • Ploonia’da ARMENAKI ya da Gialos
  • Palaioxomi’de SIROCCO, Pelagos ve Piporto

Yapılmasını Önerdiklerimiz

• Zamanınız olursa bot turu, Kimolos ya da Anti Milos adaları ve Aspiramo plajı.
  • Sülfür madenlerinin gezilmesi
  • Kalamos volkanik merkez. Buradan çıkan buharı görebiliyorsunuz.
  • Cape Vani
  • Adamas, Plaka, Pollonia, Zefria ve Trypiti yerleşim yerlerinin gezilmesi.
  • Balıkçı kasabaları ve renkgarenk evleri : Klima, Mandrakia, Fyropotamos, Mytakas,Areti ve Pachena