İtalya Citta della Pieve

| Ağustos 24, 2009 | 1 Yorum

Evet İtalya gezimizin yazılarına başlıyorum. 10 günlük seyahat boyunca aslında gezimizin rotasını tam anlamıyla çizdiğimde ilk gezdiğim şehir Citta della Pieve değil. Öncelikle gezimiz Alitalia’nın yaz aylarındaki olağanüstü promosyonu sayesinde Roma’ya bir cumartesi günü sabah erkenden inerek başladı. Roma’nın sıcağı ve 2 euro için kavga eden taksici ile 4 kişi boğuşup otelimize vardık ve dinlenip kendimizi öğlen sokaklara attık. Pazar öğlene kadar Roma’da gezdik. Bunların detaylarını ilerideki yazılarımda anlatacağım. Daha sonra kiraladığımız küçük kırmızı Fiat 500’ümüzü alarak ana konaklama alanımız olan Fabro Scalo (Umbria Bölgesi) şehrinin 10km dışındaki at çiftliği olan La Casella’ya yerleştik. Burası ana lokasyonumuz haline geldi ve hergün 250-300km yaparak Umbria ve Toscana bölgesindeki 14 şehri gezdik. bu şehirlerden bir tanesi de Citta Della Pieve idi.

Bu şehir Umbria ve Toscana bölgesinde tarihi Etrüslerden kalma bir şehir. Kilise’nin boyundurluğu altında uzun yıllar yönetilmiş. Şehir surlarla çevrili ve inanılmaz dar sokaklar ile birbirine bağlı. Duvarlar 1300 yılından kalma. Hatta aşağıda fotoğrafını görebileceğiniz İtalya’nın en dar resmi sokağı da bu şehrin içinde; ismi Via Baciadonne ! Kendimizin fotoğrafını çekmek için öğle saatinde kimse olmadığından bir su borusuna fotoğraf makinemi asıyorum ve o şekilde fotoğrafımızı çekiyorum. 🙂

Şehir merkezi çok sakin. Küçük turistik dükkanlar, cafeler dışında şehrin yaşlılarının oturduğu küçük gölgelikalanlarda bağıran çağıran yaşlı italyan amcaları izlemek çok keyifli. Her şehrin ve bölgenin kendine ait bayrakları var. Bunları her ayrı yazımda diğer bölgelerde de göreceksiniz. Hatta kendime Siena’nın bir bölgesinin çok komik bir bayrağını almayı ihmal etmedim. Sabah güzel bir tost yedikten sonra şehirde yaklaşık 1.5 saatlik bir gezinti yapıyoruz. Şehre araba ile girmeyip sur dışında arabamızı bırakıyoruz.

Del Pubblico kulesi,  ve S.Francesco kilisesini görmenizi tavsie ederim. Bunlar diğer şehirlerde göreceğimizden görkemli kiliseler olmasa da gerçekten eski. Deri ve deri aksesuar üretimi bu bölgelerde oldukça yoğun. Güzel bir fonksiyonel çantayı alıp Sedef’in boynuna asıyoruz. Böylelikle tüm tatil boyunca büyük birçanta taşımaktanda kurtuluyor.

Dar sokaklar bu şehirde büyüleyici. Gerçekten insanın koşarak kaçması ve saklambaç oynayası geliyor. Ben gece burda oryantiring yapılsa nasıl olur diyorum kendi kendime… Ya da saklanıp Sedef’i mi korkutsam gibi aklıma bin bir numara geliyor. Her dokunduğunuz taşın 1300 yıllarından kalmasının verdiği enteresan bir duygu bu.  Umbria bölgesine giderseniz 1-2 saatliğine olsa bile imkanınız olduğunda uğramanız gerektiğini düşündüğüm, tüm rehber kitaplarda da bahsedilen bu şehri şiddetle tavsiye ederim.

Faydalı Bağlantılar

Haritada görmek için haritaya tıklayınız