Burgazada’da Sabah Koşusu – MORNING RUN IN BURGAZADA

Cumartesi sabah saat 6:30’da diktim ayağı Sedefi… Mahmurlu gözlerle giyindik ve Bostancı vapur iskelesine gittik. 7:10 vapuruna bindik. Güzel serin bir hava eşliğinde Burgazadaya indik.

I awake Sedef at 6:30 on Saturday morning… We changed clothes with sleepy eyes and went to Bostancı Ferry and got on the ferry at 7:10. With fresh and chilly air, we arrived at Burgazada
Burgazada

Ben giyindim, hazırlandım. Yanıma 1 tane acil durum için enerji jeli, 250ml powerade ve aşağıdaki haritamı aldım (Teşekkürler Barış Öztürk) ve sahildeki pastahane önünden koşmaya başladım. Hem güzel bir çıkışinişli koşu yapacak hem de geçen haftaki yarışta kalan noktaları bularak orienteering becerimi biraz daha geliştirecektim. Ayrıca noktalarda kalmış olan zımbaları alarak büyük bir sevapta işleyecektim. 🙂

I changed my clothes and got ready, took an emergency energy gel, 250ml powerade and the map below (Thanks to Barış Öztürk), and start running from the pastry on the coast. I would both have a great run and develop my orienteering skill by trying to find the spots of the race from the last week. Also, I would take the pins on the spots and would do a big favor.
Burgaz Koşu Haritası

İlk önce vapur iskelesine sırtımı verip sola doğru koşmaya başladım. Şehir merkezi biter bitmez yokuş başladı ve daha sonra toprak oldu. Yokuşta tempomu düşürdüm ve ilk sapakta 1. zımbayı aldım cebime attım 🙂

First, I started running towards left having the ferry on my back. The slope part began as soon as the city center ended and it became soil ground. I downed my pace at the slope and got the first pin at the first turn.

Daha sonra tırmanış azaldı ve tepenin sırt bölgesinden koşmaya başladım. U çekip bir üst kata çıktım ve tekrar bu sefer tepedeki Rum manastırının olduğu noktaya koşmaya başladım. ormanlık piknik alanında benim gibi koşanlara rastladım. Burgazada da yerleşmiş olan genç yaşlı bir grup koşan kişiye rastladım. Biraz sonra aşağıdaya doğru inişe geçtim ikinci zımbayı aldım. Daha sonra uzun bir iniş ile Kalpazankaya diye adlandırılan parkın oradan dönüş yaptım, şehir içinde bir zımbayı daha bularak sahil bölümünden pastahaneye geldim.

After a while, climbing got lowered and I started running on the back side of the hill. I got a U turn and got up on higher, and starting running towards Greek Monastery on the hill. In the picnic area in the forest, I saw people running too and also I saw a group full with young and old running. After a while, on my way down, I got the second pin. After that, with a long downslope, I got another turn from the park called Kalpazankaya and found the other pin in the city park and came back to the pastry from the coast line.

Uzun süredir ormanda koşuyorum ama Burgazada sakinlik, deniz manzarası ve zaman zaman esen rüzgarı ile bana daha keyifli geldi. Bir de yıllar önce çıkan yangında tepe bölümleri yanmasaymış ne güzel olurmuş. Pastanede ise su böreği, peynirli açma ve buz gibi limonata ile ödüllendirdim kendimi. Gazeteleri yemiş bitirmiş olan eşimi de alarak 9:35’te bostancıda olacak vapurumuza binip döndük 🙂

I have been running in the forests for a long time, but Burgazada was more enjoyable with it calm environment, wind and its sea view. If the hill parts hadn’t burnt down in the fire years ago, it would be a really great place. I bought delicious pastries and a cold lemonade to award myself. I took my wife who literally finished all the newspaper and went back to the ferry at 9:35.