Hırvatistan Gezisi 8. gün… Domince – Orebic – Prapratno

Yolculuğun en ağır, en sıcak, en yokuşlu ve en zorlu rotası.. Can ile birbirimizi dakikalarca kaybettiğimiz ve beklediğimiz yokuşlar… Motorsikletlerle peşimize takılan serseriler… 100lük gofret pakedinin neredeyse %60’ını tüm yol boyunca bitirmem…

Orebic‘in küçük ve nefis plajı… Aynen Gökçeada Kaleköy limanının ikizi gibi sanki… Feribot korcula adadından domince limanından her yarım saatte bir Peljesac yarım adasına Orebic şehrine feribot bulunmakta…Feribot sırasında yarıs bisikleti ile o gün 150 KM yapacak olan 65 yasında bir amca ile karşılaşıyoruz. Demir gibi. Sadece 1.5 litre suyu ve SPD pedalları ile o güne hazır.. bize enerji şekelerinden veriyor. Bizde kuru üzüm ikram ediyoruz memleketimiz kokulu.. Çek cumhuriyetinden.. Az çok almanca ingilizce karışık anlaşıyoruz.

Burası Hırvatistan‘ın önemli şarap üretim merkezlerinden. Her yer üzüm bağları. Özellikle yarım adanın ortası tamamen bağlarla kaplı… Yarım adanın sonuna Prapratno limanına doğru ilerlerken özellikle irili ufaklı göller ve bunların kıyısındaki harika manzarayı izleyerek ilerliyoruz. Trpanj bu şehirlerden biri…http://www.peljesac.info/trpanj/

Çok iyi performans göstermemize rağmen limana 8 km kala karanlıkta 21:30  Miljet adası feribotunu yakalayamayacağımızı düşünüp gofret yiyerek sohbet ediyoruz.

Saat 21:18.. Önümüzde bir Yokuş, GPS’imize göre 8-11 km arası yol var…

Saat 21:19… Yokuşun sadece 500metre olduğu ve ondan sonra 10 km dimdik iniş olduğunu anlamamız km saatlerimizin 40-50km/h hız arası göstermeye başladığında anlıyoruz.. !!!!!

Saat 21:38 Limanın önündeyiz .. 8 dakika ile son feribotu kaçırıyoruz !!!!!  Gofret molasının gazabı 🙂

Prapratno‘da gene Kamp… Güzel manzaralı bir restoranda kendimize kızıp adriyatik kaburgası/bifteği ile ödüllendirme… (Dalmacian Ribs).. Uyku… 6 saat…Sabah 6:30’da Miljet adası aktarmalı Dubrovnik bizleri bekliyor….

Peljesac yarım adası ve Orebic hakkında gerekli linkler…

Tags: Hırvatistan Gezisi, Hırvatistan Bisiklet Gezisi

Paylaş

“Hırvatistan Gezisi 8. gün… Domince – Orebic – Prapratno” üzerine bir yorum

1. Hırvatistan gezi notlarını tamamlamanızı bekliyoruz.(Dubrovnik kısmı eksik) Volkan Ozkan